Viešųjų investicijų finansavimo šaltiniai - Finansavimo šaltinių katalogas

Jūrų reikalų ir Žuvininkystės fondas

Finansavimo formaDotacija, Kitos finansinės priemonės, Viešieji pirkimai
TipasVeiklai vykdyti, Infrastruktūrai ar kitam ilgalaikiui turtui kurti
Finansavimo galimybėsGalima gauti finansavimą, Bus galima gauti finansavimą
Veiklos sektoriusŽemės ūkis/Žuvininkystė, Regionų plėtra ir vystymas, MVĮ plėtra, Plėtra, Aplinkosauga
Finansuojamos veiklosTechninė parama administravimui, Nauji produktai ir paslaugos, Naujų įrankių/sprendimų kūrimas
Atrankos būdasPatvirtintų projektų finansavmas, Kita
Galimų pareiškėjų tipaiValstybės institucijos, Viešieji ir privatūs juridiniai asmenys, Nekomercinės organizacijos, Verslo subjektai, Vietinės valdžios institucijos
Priemonės metai2021-2027

Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo (EJRŽF) tikslas – skatinti Europos Sąjungos bendrosios žvejybos politikos ir integruotos jūrų politikos įgyvendinimą, subalansuotą ir integracinę žvejybos ir akvakultūros regionų teritorinę plėtrą, konkurencingą, aplinkosaugos požiūriu tvarią, ekonomiškai gyvybingą ir socialiai atsakingą žvejybą ir akvakultūrą.
Po 2020 m. didžiausias dėmesys skiriamas keturiems prioritetams:
- skatinti darnią žuvininkystę ir jūrų biologinių išteklių išsaugojimą;
- prisidėti prie apsirūpinimo maistu saugumo Europos Sąjungoje remiant darnų ir konkurencingą akvakultūrą ir
rinkas;
- sudaryti sąlygas tvarios mėlynosios ekonomikos augimui ir skatinti pakrančių bendruomenių gerovę;
- sustiprinti tarptautinį vandenynų valdymą ir sudaryti sąlygas užtikrinti jūrų ir vandenynų saugą, saugumą, švarą ir tvarų valdymą.
Dėl COVID-19 pandemijos neigiamo poveikio žvejybos ir akvakultūros sektoriams 2020 04 22 priimtos naujos taisyklės ir patvirtintos naujos papildomos priemonės poveikiui švelninti: parama, susijusi su žvejybos ir akvakultūros veiklos laikinu nutraukimu ar sumažėjimu, galimybė lanksčiai naudoti fondo lėšas, parama žvejybos ar akvakultūros produktams sandėliuoti.

Bendras biudžetas - 6,11 mlrd. EUR

Administruojančios institucijos

EK Jūrų reikalų ir žuvininkystės generalinis direktoratas (MARE GD), Europos klimato, infrastruktūros ir aplinkos vykdančioji agentūra (CINEA)

Koordinuoja Lietuvoje

LR Žemės ūkio ministerija, Žuvininkystės tarnyba prie ŽŪM, Nacionalinė mokėjimo agentūra (NMA)

Ekspertinis vertinimas

EJRŽF bus įgyvendinamas naudojant dvi įgyvendinimo sistemas:
- valstybėse narėse pagal pasidalijamojo valdymo principą įgyvendinant nacionalinėmis strategijomis grindžiamas EJRŽF programas (87 proc. biudžeto),
- tiesiogiai EK pagal tiesioginio valdymo principą (13 proc. biudžeto).
Europos Komisijai tenkanti dalis skirta tarptautiniam valdymui, bendradarbiavimui dalijantis informacija ir gerąja praktika, viešosios informacijos sklaidai ir bendradarbiavimui palaikyti, jūrininkystės žinių plėtrai ir jūrinių teritorijų erdvės planavimui.
Valstybėms narėms skirtos lėšos daugiausia nukreipiamos į tvarią žuvininkystę, taip siekiama, kad žuvininkystė ir akvakultūra taptų tvaresnės ir pelningesnės.
2021-27 m. siūloma supaprastinti procedūras ir suteikti platesnį pasirinkimą valstybėms narėms, kad parama būtų skiriama jų strateginiams prioritetams, o ne iš sudaryto sąrašo pasirenkamiems reikalavimus atitinkantiems veiksmams.
Daugiau dėmesio ketinama skirti rezultatams. Pavyzdžiui, finansavimas žvejams bus skiriamas tik tada, kai jie įrodys, kad prisidėjo įgyvendinant bendros žuvininkystės politikos išsaugojimo tikslus.
Padidinama sąveika su kitomis ES politikos sritimis, pvz., kuriomis prisidedama prie kovos su klimato kaita ir įgyvendinama europinė plastikų žiedinėje ekonomikoje strategija.

Valstybės narės taikys didžiausią viešosios pagalbos intensyvumo normą, kuri yra 50 proc. visų tinkamų finansuoti veiksmo išlaidų.
100 proc. pagalbos intensyvumo norma bus taikoma siekiant paskatinti tausią žvejybą.
Žvejybos veiklai finansuoti , žvejybos laivynų valdymui bei neeiliniam žvejybos veiklos nutraukimui kompensuoti skiriama parama negali viršyti 6 mln. EUR arba 10 proc valstybei narei skirtos sumos.

Paramos gavėjas po paraiškos pateikimo turi toliau atitikti nustatytas priimtinumo sąlygas per visą veiksmo įgyvendinimo laikotarpį bei per penkerių metų laikotarpį po galutinio mokėjimo gavimo.
Gavus kompensaciją už veiklos nutraukimą, paramos gavėjui draudžiama registruoti bet kokį žvejybos laivą penkerius metus po paramos gavimo.
Netinkamos finansuoti veiklos nustatytos fondo Reglamento 13 straipsnyje.

Finansavimo skyrimo kriterijai nustatomi kvietimuose teikti pasiūlymus.

Parama gali būti teikiama kaip subsidijos ir kaip finansinės priemonės (paskolų, mikrokreditų, garantijų ar investicijų į nuosavą kapitalą forma). Finansinės priemonės gali būti derinamos su subsidijomis, gali būti remiama pasiūlos pusė – taip prisidedama prie rinkos plėtros.

Strateginių dokumentų rengimas, duomenų apie jūrų būklę rinkimas ir apdorojimas, bendradarbiaujant pakrančių apsaugos tarnyboms ir agentūroms ir kovojant su nusikalstama ir neteisėta veikla jūroje.
Techninė parama priemonės įgyvendinimui.

Remiami veiksmai, kuriais užtikrinama vandenynų sauga, saugumas, švara ir tvarus valdymas. Pirmą kartą EJRŽF parama bus skiriama Europos Sąjungos tarptautinių įsipareigojimų vykdymui ir tikslų įgyvendinimui. Be to, finansavimas galės būti skiriamas jūrų stebėjimui ir bendradarbiavimui pakrančių apsaugos srityje.
Daugiau dėmesio skiriama smulkiąja priekrantės žvejyba besiverčiantiems žvejams, siekiant paskatinti juos žvejoti
tausiai.
Numatoma teikti didesnę ir platesnę paramą pakrančių bendruomenėms. Palyginti su 2014–2020 laikotarpiu, bus plačiau taikoma vietos partnerystės iniciatyvoms skirta parama – ją galės gauti visi mėlynosios ekonomikos sektoriai.
Bent 15 proc. kiekvienai valstybei narei skirtos
finansinės paramos bus numatyta kontrolei ir vykdymo užtikrinimui bei žvejybos valdymo ir mokslo reikmėms skirtų
duomenų rinkimui ir tvarkymui.
Pagal tiesioginio valdymo principą parama skiriama atitinkamoms agentūroms veikiančioms jūrų stebėjimo ir saugumo srityje.

Remiama:
- prekyba žvejybos ir akvakultūros produktais, laikantis bendro rinkos organizavimo (BRO) tikslų. Visų pirma, būtų remiamas gamintojų organizacijų kūrimas, gamybos ir prekybos planų įgyvendinimas, naujų realizavimo rinkų skatinimas ir informacijos apie rinką rinkimas ir sklaida.
- tvari mėlynoji ekonomika EJRŽF lėšomis taip pat bus remiama renkant, valdant ir naudojant duomenis siekiant papildyti žinias apie jūrų aplinkos būklę.
- jūrų stebėjimas ir pasienio apsaugos tarnybų bendradarbiavimas ir pagal pasidalijamojo valdymo, ir pagal tiesioginio valdymo principus, be kita ko, perkant turtą įvairios paskirties jūrų veiksmams vykdyti.
- parama žvejams, kad jie surinktų iš jūros pamestus žvejybos įrankius ir šiukšles, ir investuojant į uostus, kad juose būtų įrengtos
tinkamos pamestų žvejybos įrankių ir šiukšlių priėmimo priemonės.
- kompensacijos už neeilinį žvejybos veiklos nutraukimą, susijusį su tam tikrų išsaugojimo priemonių įgyvendinimu, skubos priemonėmis (pvz., žvejybos įmonės uždarymu), dėl nenugalimos jėgos aplinkybių nutrauktu tausios žvejybos partnerystės susitarimu, gaivaline nelaime arba ekologiniu įvykiu.
- žuvininkystės ir žvejybos laivynų valdymas.
- tarptautiniai susitarimai ir tarptautinių įsipareigojimų vykdymas.

ES narės

Fondas remia veiksmus ir investicijas, kurie prisideda prie jūrų biologinės įvairovės apsaugos taip pat yra orientuoti į tvarią ir mažo poveikio žvejybos ir akvakultūros veiklą.
Skatinamas aukštos kokybės ir sveikų jūros gėrybių produktų pateikimas Europos vartotojams, remiama tvari "mėlynoji ekonomika" pakrančių bendruomenėse, prisidedama prie jūrų būklės stebėsenos ir tarptautinio bendradarbiavimo vandenynų valdymo srityje.
Suteikiant paramą EJRŽF lėšomis prisidedama prie ES aplinkos apsaugos ir klimato kaitos švelninimo ir prisitaikymo tikslų įgyvendinimo.
Fondo lėšos naudojamos finansuoti projektams, kuriems skiriama ir nacionalinių lėšų.
Europos Komisijai patvirtinus nacionalines veiksmų programas, nacionalinės institucijos nusprendžia, kurie projektai bus finansuojami.
Už programos įgyvendinimą atsakingos nacionalinės institucijos ir Europos Komisija.

GAMTOS IŠTEKLIAI IR APLINKA
Paskutinė atnaujinimo data: 2022 01 31